Як вибрати найкориснішу олію

Як вибрати найкориснішу олію

Уявіть собі: ви прийшли в магазин за олією. На полиці стоїть безліч баночок, і кожна заманює нас то яскравою етикеткою, то красивою назвою, то привабливим рекламним слоганом. Виробники часто пишуть на етикетках різні приваблюючі клієнтів слова, наприклад, “Без ГМО”, “Збагачена вітамінами”, “Без штучних барвників”. Але чи так допомагають ці написи вибрати дійсно якісний і корисний продукт? Давайте розберемося в популярних красивих словах на етикетках натуральних олій і розкриємо всі хитрощі маркетологів, які ті використовують, щоб залучити клієнтів саме до своєї продукції. А також дізнаємося, якими властивостями повинна володіти дійсно якісна олія.

Хитрість №1. Рафінована олія

«Рафінована» асоціюється з чимось вишуканим і витонченим високого класу. Але у випадку з олією у цього слова швидше негативний відтінок – зовсім як з борошном. Рафінованою олія стає після того, як її піддають фізико-хімічній обробці, щоб освітлити і продовжити термін зберігання.

Для виробника виходить дешевше і простіше, але така олія вкрай збіднена корисними речовинами, в тому числі вітамінами. Це помітно знижує її поживну цінність.

Переконайтеся, що на етикетці значиться «нерафінована олія» і «першого холодного віджиму» (або «пресова»). Ця олія найкорисніша, будь то оливкова, соняшникова, лляна або олія волоських горіхів. Її тільки віджали і профільтрували, зберігши всі корисні речовини. На етикетці нерафінованої соняшникової олії зазвичай ще ставлять «для салатів/салатну». Але на ній спокійно можна пасерувати, тушкувати і злегка обсмажувати їжу – диміти і пінитися не буде.

Так що красиві слова “Рафінована олія” на упаковці ще не є свідченням відмінної якості.

Хитрість № 2. Рідкісна і дорога олія

Якщо вказати на упаковці, що цей продукт ексклюзивний (дорогий, рідкісний, особливий …), на нього буде більший попит. Це чергова хитрість маркетологів.

Найчастіше фальсифікують дорогі олії, наприклад, оливкову, рідкісні кедрову, амарантову, з виноградних кісточок. Як правило, розбавляють більш дешевими – рапсовою, соєвою, соняшниковою олією.

Є компанії, розбавляють нерафінована дороге масло дешевим рослинним. На етикетці вони вказують назву, яка приваблює покупця, дозволяючи отримувати надприбутки. Покупець же не отримує заявлених на етикетці цілющих властивостей олії.

Не полінуйтеся зв’язатися з компанією, у якої збираєтеся придбати рідкісну дорогу олію, і уточнити деталі: самі вони його виробляють? Звідки надходить сировина? Як давно вони на ринку?

Низька ціна рідкісної олії в супермаркеті, звичайно, повинна насторожити. Інші вірні ознаки – смак і запах. У справжньої олії відчуваєш і те і інше, у розбавленої – ні.

Хитрість № 3. Олія без консервантів та барвників

Навіть якщо такий напис на упаковці не значиться, в олії барвників та консервантів все одно немає. Але це не заслуга виробника. Рослинна олія добра тим, що до неї складно додати який-небудь штучний барвник або консервант. Більшість з них водорозчинні, і з олією просто-напросто не змішуються. З цієї ж причини в олії, на відміну від майонезу або кетчупу, не живуть мікроби. Тому потреби в консерванти знову-таки немає.

Єдине, що з олією може трапитися поганого – окислення. При неправильному зберіганні жири окислюються з виділенням токсичних речовин. Щоб підстрахуватися, купуйте олію в пляшці з темного скла (особливо це стосується оливкової, розторопші, гірчичної, гарбузової, кунжутної, лляної олій, які швидко псуються на світлі) і зберігайте в прохолодному темному місці.

Що б не обіцяв виробник на етикетці, нерафінована (холодного віджиму) олію краще використовувати протягом двох місяців, рафіновану – чотирьох.

Хитрість № 4. Олія містить вітаміни

На одній пляшці мені зустрівся зворот «Містить природну кількість вітаміну Е». Під неприродною кількістю, мабуть, малася на увазі продукція конкурентів, в якій з вітаміном Е нездоровий перебір.

Максимум природних вітамінів і мікроелементів міститься тільки в нерафінованій олії холодного віджиму. В рафінованій олії перераховані на упаковці вітаміни – синтетичного походження. Ними збагачують вже очищену від домішок олію.

Хитрість № 5. Натуральна олія

«Отримана екологічно безпечним способом», «підвищеної екологічної чистоти», «пройшла органік-контроль», «натуральна» – всі ці вирази в реальності ні про що не говорять. У нашій країні робити такі заяви на упаковці закон дозволяє кому завгодно.

А ось фраза «Відповідність державному стандарту» доводить, що продукт пройшов процедуру сертифікації і відповідає стандартам безпеки і якості, у тому числі за змістом пестицидів, важких металів та іншим екопоказникам.

Хитрість № 6. Без ГМО

У олію генно-модифіковані компоненти можуть потрапити з вихідної сировини – сої, кукурудзи, ріпаку. Тому цей продукт тестують на наявність ГМО. Проблема в тому, що визначити наявність ГМО-компонентів у рафінованій олії сучасними лабораторними методами неможливо.

Аналіз робиться по ДНК, а в рафінованій олії виділити ДНК неможливо. У разі нерафінованої олії такий тест має більше сенсу, в ньому ДНК збережена. Але перевіряють всього 5-6 суворо обумовлених ДНК-ділянок. Якщо виробник модифікує нову ділянку ДНК, яка не входить в офіційний список, аналіз нічого не покаже. Тим не менш, за словами експерта, велика частина олії на нашому ринку – не ГМО.

Хитрість № 7. Олія не містить холестерин

Найпопулярніша з найкрасивіших нісенітниць. У будь-якому рослинному продукті холестерин не водиться за визначенням, тому спеціально згадувати про це на олії немає ніякої необхідності, окрім рекламної.

Подобається допис? Поділіться з друзями: